ul. Sokołowska 24
99-417 Bolimów

(46) 838 02 68 
e-mail: lebol@poczta.onet.pl          

 

Gimnazjalisto, klasa wojskowa to miejsce dla Ciebie, jeżeli chcesz oprócz przedmiotów ogólnokształcących zdobyć praktyczną wiedzę na temat zagadnień służby wojskowej, a w niedalekiej przyszłości pracować w jednostkach mundurowych lub na stanowiskach związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym czy obroną cywilną. Na dodatkowym przedmiocie  – przysposobienie wojskowe, prowadzonym przez żołnierza poznasz szereg zagadnień związanych z pełnieniem służby wojskowej.

Po ukończeniu nauki w klasie wojskowej będziesz:

  • posiadał wiedzę niezbędną do pobudzenia wrażliwości i świadomości moralnej przyszłego żołnierza,
  • zapoznany z trudnościami w pełnieniu służby wojskowej,
  • przygotowany do kontynuowania kształcenia na wyższych uczelniach,
  • odporny psychicznie, zdyscyplinowany oraz zdolny współdziałać i kierować zespołem,
  • posiadał ukształtowane postawy patriotyczne (szacunek do ojczyzny i jej tradycji), przygotowany do udziału w życiu społecznym i zawodowym,
  • zostaniesz zaznajomiony ze strukturą obronną państwa, zrozumiesz jej rolę powinności obronnych,
  • przygotowany wstępnie teoretyczne i praktyczne do pełnienia służby wojskowej, a także do pracy na stanowiskach w administracji związanych z obronnością i bezpieczeństwem państwa,
  • zostaniesz zapoznany z założeniami polskiej polityki bezpieczeństwa, która określa podstawowe zasady polityki naszego kraju w dziedzinie bezpieczeństwa wewnętrznego i zewnętrznego,
  • potrafił przygotować plan postępowania w przypadku nagłych zdarzeń,
  • znał zasady orientowania się w terenie i potrafił je zastosować,
  • umiał w sposób bezpieczny i zgodny z przepisami posługiwać się bronią strzelecką sportową,
  • rozumiał potrzebę udzielania pierwszej pomocy innym i skutecznego przeciwdziałania zagrożeniom,
  • orientował się w problematyce zagrożeń czasu pokoju i wojny, znał potrzebę  uświadomienia i zrozumienia potrzeb obronnych kraju,
  • potrafił kierować małym zespołem ludzkim w sytuacjach zagrożenia, znał podstawowe  zasady organizacji i zarządzania, kierowania i dowodzenia oraz przywództwa, będziesz umiał je zastosować w praktyce,
  • znał podstawowy sprzęt ratowniczy przewidziany do użycia w różnych sytuacjach  zagrożeń i potrafił go obsługiwać,
  • potrafił działać i dostosować się do różnych sytuacji i trudnych warunków, będziesz zaradny, zdyscyplinowany, odpowiedzialny za siebie i innych, będziesz w stanie pokierować akcją ratowniczą,
  • umiał w sposób bezpieczny posługiwać się bronią strzelecką i osiągał dobre wyniki
  • znał przepisy prawa z zakresu obronności, bezpieczeństwa publicznego, prawa humanitarnego i wojennego.

Jeden dzień w tygodniu będzie dla Ciebie obowiązkowym dniem mundurowym, ale jeżeli wojsko to Twoja pasja noś mundur każdego dnia.

Atrakcje w których będziesz uczestniczył:

  • szkolenie strzeleckie i strzelectwo sportowe,
  • spotkanie z prawnikiem lub policjantem na temat prawa karnego i przestępczości zorganizowanej,
  • udzielanie pierwszej pomocy,
  • ćwiczenie orientacyjne w terenie z mapą i bez mapy, marsz na azymut,
  • wizyty w jednostkach wojskowych,
  • ćwiczenia praktyczne na organizowanych biwakach.

 

Przedmioty na poziomie rozszerzonym, których będziesz się uczył to:

  •  język angielski,
  • wiedza o społeczeństwie
  • geografia.

Głównie one są brane pod uwagę w rekrutacji na uczelnie wyższe mundurowe.

Ponadto jako uczeń szkoły będziesz miał prawo do używania tytułu i stopnia młodszego kadeta, a następnie dzięki postępom w nauce i odpowiedniemu zachowaniu będziesz zdobywać kolejne stopnie w korpusie kadetów: młodszy kadet, kadet, starszy kadet, nadkadet ,brygadier, kadet dyplomowany.

Po ukończeniu szkoły będziesz mógł otrzymać certyfikat potwierdzający ukończenie klasy mundurowej o specjalności „Przysposobienie wojskowe” z odpowiednią oceną i tytułem kadeta dyplomowanego po ukończeniu szkoły.

 

 

22 grudnia odbyła się szkolna wigilia, podczas której obejrzeliśmy przejmujące jasełka.

Następnie, zgodnie z tradycją szkoły uczniowie stanęli do konkursu na najpiękniej wykonaną bombkę, pierwsze miejsce zdobyła klasa II A. Następnie młodzi mundurowi odśpiewali kolędy w ramach dorocznego konkursu, pierwsze miejsce zajęła klasa IA.

Po części oficjalnej młodzież i pracownicy szkoły udali się na poczęstunek, który wprowadził wszystkich w świąteczny nastrój.

Nauka w technikum to szansa na zdobycie zawodu dostosowanego do potrzeb rynku pracy.

 

Technik hotelarstwa

Gimnazjalisto, to kierunek dla Ciebie, jeśli swoją przyszłość wiążesz z fachową i kompleksową obsługą gościa hotelowego.

Typowymi miejscami pracy technika hotelarza są:

  • hotele,
  • ośrodki wczasowo-wypoczynkowe,
  • firmy cateringowe,
  • biura podróży,
  • agencje turystyczne,
  • fundacje i stowarzyszenia,
  • domy wczasowe,
  • współczesna baza ruchoma: żeglugowa, kolejowa, lotnicza.

W naszej szkole poznasz:

  • organizację pracy w hotelach, obsługę targów, bankietów, konferencji i innych imprez
  • tajniki obsługi gościa w zakładzie hotelarskim, w tym VIP-ów
  • metody obsługi klienta w zakładzie gastronomicznym
  • specjalistyczne programy wspomagające pracę w hotelu

W toku 4-letniej nauki nauczysz się:

  • posługiwać językiem obcym w zakresie słownictwa branżowego
  • obsługi nowoczesnego sprzętu
  • prowadzenia korespondencji fachowej

Przedmioty rozszerzone:

  • język angielski
  • geografia

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Technik logistyk

Gimnazjalisto, to kierunek dla Ciebie, jeśli przyszłość wiążesz z planowaniem, organizowaniem, kierowaniem i kontrolowaniem przemieszczania towarów od producenta do konsumenta. Zadaniem technika logistyka jest między innymi wykorzystywanie informacji płynących  z rynku w celu optymalizacji korzyści wynikających z wymiany towarowej dla wszystkich uczestników tej wymiany,  optymalizowanie kosztów dostawy towarów czy organizowanie transportu z wykorzystaniem systemów informatycznych.

Logistycy są poszukiwani w:

  • handlu i usługach
  • spedycji krajowej i międzynarodowej
  • przemyśle
  • budownictwie
  • telekomunikacji i informatyce

W toku 4-letniej nauki nauczysz się:

  • planowania, organizacji, kierowania i kontroli przemieszczania towarów od producenta do konsumenta
  • obsługi zamówień i optymalizacji kosztów dostaw
  • organizacji transportu oraz doboru środków transportu załadunku i wyładunku
  • dobierania opakowań jednostkowych i transportowych
  • przyjmowania i kompletowania zamówień
  • sporządzania dokumentów logistycznych i zawierania umów sprzedaży usług
  • organizacji przyjęcia i wydania towarów z magazynu

Przedmioty rozszerzone:

  • język angielski
  • geografia

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–
Technik geodeta

Gimnazjalisto, ten kierunek jest dla Ciebie, jeśli chcesz w przyszłości ściśle współpracować z inżynierem geodetą i dokonywać pomiarów astronomicznych, grawimetrycznych, wysokościowych, czy topograficznych.

Absolwent technikum ma możliwość znalezienia pracy w geodezyjnych firmach państwowych i prywatnych oraz w jednostkach administracji rządowej i samorządowej na różnych stanowiskach, np.: wykonawca nieskomplikowanych prac geodezyjnych, kierownik zespołu, geodeta prowadzący zespół geodezyjny i kartograficzny.

W toku 4-letniej nauki nauczysz się:

  • sporządzania kosztorysów prac geodezyjnych,
  • dokonywania pomiarów sytuacji i rzeźby terenu, przekrojów i profilów, szczegółów technicznych kolejowych i drogowych, obiektów inżynierskich przemysłowych, budowlanych itp.,
  • wytyczania linii prostych i linii krzywych (łuków i krzywych przejściowych),
  • wyznaczania elementów planów zagospodarowania przestrzennego, obiektów budownictwa ogólnego i przemysłowego
  • prowadzenia dokumentacji technicznej i rozliczeniowej wykonanych prac
  • kartowania i rysowania map
  • wykonywania prac operatora urządzeń komputerowych i ploterów
  • wykonywania geodezyjnej obsługi budowy wysokich budynków, zakładów przemysłowych, różnych budowli oraz montażu precyzyjnych maszyn przemysłowych
  • zakładania, prowadzenia i aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, również w systemie komputerowym
  • wykonywania rozgraniczeń, podziałów i scaleń nieruchomości
  • wymiany i scalania gruntów rolnych i leśnych
  • stosowania obowiązujących przepisów prawa geodezyjnego i kartograficznego, przeprowadzanie wywiadu geodezyjnego w terenie dla założenia szczegółowych osnów geodezyjnych poziomych i wysokościowych, ustalenia lokalizacji punktów tych osnów, sporządzenia opisu obiektu.

Przedmioty rozszerzone:

  • matematyka
  • geografia

2016 Patrycja Okońska, Piotr Pabian – I i II m-ce Konkursu Wiedzy o Ruchu Ludowym – kwalifikacja do eliminacji wojewódzkich

2015 Damian Maciak – zwycięstwo w konkursie „Trzeźwy za kierownicą” (KWP w Łodzi, WORD w Łodzi, PZM Okręg Łódź”

 

Miejsce Technikum w rankingu „Perspektyw” w województwie łódzkim:

rok 2016 – 25 miejsce, tytuł Brązowej Szkoły

rok 2014 – 20 miejsce

rok 2012 – 39 miejsce

rok 2011 – 25 miejsce

 

rok 2017

LO: Julia Tuszyńska (średnia 5,18)

 

rok 2016

LO: Agnieszka Duda (średnia 5,18)

 

rok 2015

LO: Katarzyna Kotyńska (średnia 5,09)

 

rok 2014

LO: Katarzyna Kotyńska (4,88)

T: Kamil Zielkowski (średnia 4,88)

 

Nagroda Starosty Powiatu Skierniewickiego

2017 – Justyna Feliga (średnia 5,09)

2016 – Patrycja Okońska (średnia 4,88)

2015 –  Agnieszka Duda (średnia 5,0)

2014 – Artur Jankowski (4,88)

 

W okresie 01.12.2016 – 31.082017 w Liceum w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Bolimowie i Technikum w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Głuchowie realizowany był Projekt „Rozwój kompetencji kluczowych uczniów Technikum w Głuchowie i Liceum w Bolimowie kluczem do sukcesu w obszarze edukacji i na rynku pracy.” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Pomysł na skorzystanie z unijnej dotacji zrodził się z potrzeby wsparcia w zakresie organizacji dodatkowych zajęć dla uczniów, doskonalenia kadry oraz doposażenia pracowni przedmiotowych obu placówek. Uczniowie obu szkół ze względu na odległe położenie od dużych aglomeracji miejskich mają ograniczone możliwości edukacji i rozwoju osobistego. Realizacja projektu miała na celu podniesienie jakość oferty edukacyjnej szkół i zmniejszenie deficytów uczniów zarówno w obszarze wiedzy i jak i praktycznych umiejętności.

Budżet projektu opiewał na niemal pół miliona złotych i obejął wsparciem 83 osoby – w tym 18-tu pedagogów. Dzięki unijnej dotacji udało się zorganizować m.in. dodatkowe zajęcia z przedmiotów takich jak matematyka, j.angielski, a także ze wszystkich przedmiotów przyrodniczych oraz informatyki. Dodatkowo w ramach projektu zrealizowano warsztaty wzmacniające kompetencje społeczne uczniów. Grono pedagogiczne wzięło udział w czterech kursach doskonalących.

Gro wydatków poniesionych w ramach udzielonego wsparcia stanowił zakup wyposażenia pracowni informatycznych (zakupiono łącznie niemal 50 laptopów i 50 tabletów, tablice interaktywne wraz z projektorami multimedialnymi, a także nowoczesne, profesjonalne aparaty fotograficzne i urządzenia wielofunkcyjne). Zakupiony sprzęt stanowi ogromne wsparcie dla obu placówek, gdyby nie dofinansowanie unijne, taka inwestycja nie byłaby możliwa.

Dzięki nieocenionej pomocy Władz Powiatu Skierniewickiego, przychylności rodziców oraz zaangażowaniu uczniów i grona pedagogicznego i dyrekcji obu placówek realizacja projektu przebiegła pomyślnie. Realizacja projektu wzmocniła pozycję konkurencyjną obu placówek na rynku edukacyjnym, służąc tym samym zwiększeniu naboru do obu placówek i przekładając się na ich dalszy rozwój.

Terminy spotkań z rodzicami w roku szkolnym 2017/2018*

 

15 września (piątek)

 

Zebranie organizacyjne
 

26 października (czwartek)

 

Zebranie informujące o bieżącej sytuacji uczniów
9 grudnia (czwartek) Zebranie zapoznające rodziców z propozycjami ocen na I semestr (pisemne potwierdzenie w dzienniku o zagrożeniach ocenami niedostatecznymi i nagannymi)
27 marca (wtorek) Zebranie dla rodziców klas maturalnych zapoznające rodziców z propozycjami ocen na zakończenie szkoły.

Zebranie informujące o bieżącej sytuacji uczniów pozostałych klas

15 maja (wtorek) Zebranie zapoznające rodziców z propozycjami ocen na II semestr (pisemne potwierdzenie w dzienniku o zagrożeniach ocenami niedostatecznymi i nagannymi)

* terminy zebrań mogą ulec zmianie